Nietrzymanie moczu.

Nietrzymanie moczu może dotknąć każdego z nas, mężczyznę jak i kobietę.

Jednak najczęściej cierpią kobiety, oraz osoby w podeszłym, starszym wieku. Jest to mimowolne opróżnianie pęcherza częściowo lub całkowicie. Jest to dolegliwość krępująca i utrudniająca życie. Przyczyny nietrzymania moczu jest wiele, np. otyłość, menopauza, przewlekłe zaparcia. Duży wpływa mają także przebyte operacje ginekologiczne, np. usunięcie macicy, czy u mężczyzn leczenie chirurgiczne gruczołu krokowego.

Wyróżnić możemy trzy rodzaje nietrzymania moczu: wysiłkowe, naglące, z przepełnienia. Najczęściej mamy do czynienia z wysiłkowym, gdzie mięśnie dna miednicy są osłabione i nie zaciskają się prawidłowo. Wówczas podczas wysiłku, np. kichnięcia, śmiechu, podnoszenia ciężkiego przedmiotu dochodzi do popuszczenia moczu. Nietrzymanie moczy z naglącym parciem wiąże się z nieprawidłową i nadmierną aktywnością mięśni pęcherza. Wówczas do opróżnienia pęcherza dochodzi w różnych sytuacjach i miejscach, w dzień jak i w nocy, np. przy zmianie pozycji ciała, lejąca się woda, czy nawet podczas stosunku płciowego. Popuszczanie moczu z przepełnienia jest spowodowane przeszkodami utrudniającymi normalne oddanie moczu. Leczenie nietrzymania moczu powinniśmy zacząć już od pierwszych występujących objawów. Nie powinniśmy się krępować, ani wstydzić. Polecana klinika urologiczna pozwoli nam w skutecznym leczeniu choroby.
Rodzaj nietrzymania moczu jest łatwo zdiagnozować, wystarczy tylko zwrócić uwagę w jakich momentach występuje. Jeśli jest to możliwe to należy usunąć chorobę. Zawsze pomoże nam też odpowiednie ćwiczenie mięśni Kregla. Dodatkowo lekarz zaleca środki pomagające.
Źródło: http://www.klinikaurologii.edu.pl

uroda