Dla zdrowej skóry

Od niepamiętnych czasów, okres dojrzewania jest prawdziwym przekleństwem dla naszej cery.

Młodzi ludzie bardzo skarżą się na pojawiający się i uciążliwy trądzik młodzieńczy. Najgorszym jednak wydaje się fakt, iż w pewnych wypadkach problem ten jest tak trwały, że dotyka osoby dojrzałe, które dawno mają już za sobą wiek dojrzewania, dlatego warto zastanawiać się nad najlepszymi metodami rozwiązywania problemów naszej cery.

Jeśli zawodzą sposoby farmakologiczne, kosmetyczne i zielarskie, warto zastanowić się nad metodą leczenia, jaką jest światłolecznictwo. Polega ono na oświetlaniu miejsc naszego ciała ze skłonnościami do trądziku, specjalnymi lampami. Co najciekawsze, lampy takie wcale nie muszą być kosztowne – wszystko zależy jedynie od ich wielkości. Światłoterapia jest kosztowna w zakładach kosmetycznych, gdzie korzysta się z ogromnych lamp, pochłaniających mnóstwo energii elektrycznej. Cena jednego czy dwóch zabiegów może być zupełnie nie opłacalna, ponieważ jeśli ktoś przejrzy ogłoszenia w wirtualnej sieci i na aukcjach internetowych. Może się bowiem okazać, że koszt jednej lampy wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, co jest sporą oszczędnością, w sytuacji gdy korzystamy z tej metody leczenia regularnie.

Leczenie światłem w warunkach domowych daje jednak o wiele więcej komfortu, ponieważ sami możemy decydować, kiedy i jak długo chcemy się leczyć. Ponadto, leczenie tą metodą jest uniwersalne, dlatego można w ten sposób leczyć także inne przypadłości, jak bóle stawów, mięśni czy kości. Przykładowo, ta sama lampa, za pomocą której chcemy się pozbywać trądziku i nieładnych blizn, może służyć zmniejszaniu bólu i dolegliwości związanych z bólami po kontuzjach sportowych.

Świadczą chociażby o tym liczne zabiegi światłolecznicze oferowane w ośrodkach sanatoryjnych – spotykający się przed gabinetami zabiegowymi pacjenci skarżą się na różne problemy i choroby i bardzo często dziwią się, że trafiają na te same sposoby leczenia. Doskonałym przykładem może okazać się pozbywanie się za pomocą światłolecznictwa zarówno chorób skóry, jak i takich, jak depresja sezonowa.

zdrowie

depresja